Info Kerjaya Malaysia
https://xporn.desi
dailypornhd.pro
indianpornxxx.cc

4 Strategi Untuk Calon Gunakan Jika Tidak Tahu Cara Menjawab Soalan Temuduga

0 1,859

Persediaan sebelum menghadiri temuduga adalah perkara yang tidak boleh dipandang remeh oleh setiap calon jika nak lulus. Namun pernah kah anda terfikir nanti tiba-tiba panel penemeduga tanya soalan yang susah, fakta dan anda tak tahu jawapan untuk soalan itu?

Apa anda nak buat, tidak mungkin anda akan diam sahaja?

Jangan diam! Walaupun anda tak tahu jawapan, anda patut bersuara juga jika nak lulus. Tetapi jangan pula anda bagi jawapan yang salah atau hentam sahaja.

Ada caranya nak jawab soalan yang anda tak tahu jawapan. Ikuti perkongsian di bawah untuk ketahui strategi jawab soalan yang anda tak tahu jawapan.

STRATEGI JIKA TAK TAHU JAWAB SOALAN TEMUDUGA

  1. Ambil masa untuk berfikir sebelum menjawab
    Saat dapat soalan, cuba untuk fahamkan soalan yang ditanya terlebih dahulu dan fikir sebaiknya. Jangan diam terlalu lama untuk berfikir! Cara untuk elakkan diri daripada diam langsung semasa fikir jawapan, anda boleh selitkan sedikit perbualan seperti ”Hmm..that is a great question. Let me think about it”Apa yang penting jangan biarkan suasana senyap tanpa perbualan.
  2. Fikir secara menyeluruh
    Calon perlu ingat, kadang-kadang penemuduga akan bertanya soalan yang agak atau tricky sebab nak tengok atau menguji cara calon berfikir dan kebolehan calon menyelesaikan masalah. Bukannya sama ada kita cepat atau lambat menjawab soalan.
  3. Beri jawapan yang anda kaitan dengan soalan
    Biasalah jika tak semua soalan ada jawapannya. Kadang-kadang penemuduga akan tanya soalan diluar jangkaan kita atau mungkin luar dari bidang berkaitan. Jika anda menghadapi situasi seperti ini, cuba anda beri jawapan yang anda kaitkan dengan aspek soalan yang ditanya. Walaupun tidak menjawab soalan, sekurang-kurangnya anda cuba untuk menjawab dan kaitkan situasi dengan soalan.Lebih bagus macam ni daripada anda terus jawab ”tak tahu”. Tetapi jangan pula calon bagi jawapan yang tiada kaitan langusng dengan soalan yang ditanya.
  4. Beri Jawapan Selamat 
    Mesti ada juga soalan yang anda memang tidak boleh fikir langsung mengenainya mungkin kerana tidak pernah dengar istilah yang disebut dalam soalan. Selalunya soalan macam ni adalah berkaitan fakta. Jawapan pun mestilah tidak lari dari fakta.Contohnta soalan macam ni. ”What is working capital?”. Cuba bagi jawapan yang berkaitan dengan syarikat tersebut seperti,“That is not a concept I am really familiar with yet, but finance is something I am really excited about and I have been actively trying to learn more. I have been keeping up with deals and have read about a few that your company has been involved in. I have also learned a lot about the industries that you advice. I think the consolidation that is going on in the auto industry is going to create a lot of interesting opportunities going forward and it will be an opportunity to learn a great deal about the M&A business.”

    Calon perlu ingat, tidak kira anda tahu atau tidak tahu jawapan untuk soalan yang ditanya, calon harus jawab dengan yakin. Kadang-kadang soalan mencabar penemuduga tak kisah pun jika calon tak tahu jawab. Apa yang penemuduga nak lihat adalah keyakinan calon menjawab soalan.

    Namun jangan pula soalan senang pun anda tak boleh jawab. Sebab itu anda perlu buat persediaan sebelum hadir temuduga. Baca sehabis mungkin mengenai bidang jawatan yang anda temuduga.

    Semoga bermanfaat.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.

sex không che having a hard boner in her throat makes hotty very lusty. sex videos pledges fucking dildos. wild doggy style at the kitchen.black porn

Join Chanel Telegram Info Kerjaya Semasa Secara Percuma