Info Kerjaya Malaysia
https://xporn.desi
dailypornhd.pro
indianpornxxx.cc

Nak Tips Temuduga MySTEP & Apakah Soalan Yang Ditanya? Semak Disini Ya!

0 3,393

Para graduan atau individu yang memiliki sijil SPM, STPM serta Diploma sangat digalakkan untuk memohon apa sahaja pekerjaan terutamanya melalui Skim Personel MySTEP yang diusahakan oleh pihak Kerajaan.

Terdapat pelbagai pihak yang mengambil bahagian terutamanya majikan daripada golongan sektor awam serta GLC yang ternama. Jadi, jangan lepaskan peluang yang disediakan oleh pihak kerajaan buat anda disana.

Tahniah pada mereka yang dipanggil temuduga bagi jawatan Personel MySTEP! Tetapi nak juga tahu apakah contoh soalan yang sering ditanya agar boleh buat persediaan yang secukupnya. Jangan risau, dapatkan contoh soalan yang ditanya serta dikongsikan oleh calon sebelum ini.

TIPS TEMUDUGA PERSONEL MYSTEP

Banyak calon yang menyatakan bahawa email panggilan interview untuk Personel MySTEP diterima 1 hari sebelum tarikh temuduga.

Kalau begitu, apakah persiapan yang perlu dilakukan oleh calon temuduga ini?

Mudah sahaja, apa yang anda perlu lakukan ialah:

  • Siapkan semua dokumen yang diperlukan terlebih dahulu.
  • Susun dokumen asal dan salinan. Masukkan dokumen ini dalam setiap fail yang berasingan. Satu untuk dokumen asal dan satu untuk dokumen salinan.
  • Jangan lupa untuk cetak panggilan interview melalui email tadi.
  • Siapkan persiapan seperti pakaian yang sesuai untuk dipakai dan extra, pakailah tag nama agar lebih kemas. Jangan pakai seluar jeans, mekap yang keterlaluan, rambut panjang (calon lelaki) serta pakailah aksesori yang sesuai sahaja (pin tudung, pin rambut dan sebagainya)
  • Check lokasi temuduga dan gerak awal ke lokasi temuduga. Perkara yang tidak diingini berlaku adalah diluar kemampuan kita. Elok kiranya anda sampai lebih awal 15 minit sebelum temuduga ya!
  • Lapor pada staf yang kendalikan temuduga dan berikan dokumen yang diperlukan.
  • Masuk ke dalam bilik interview dengan tertib dan jangan belakangkan penemuduga.
  • Jangan lupa study! Apa yang perlu distudy? Rujuk contoh soalan dibawah.

CONTOH SOALAN PERSONEL MYSTEP

Menurut salah seorang calon yang teah mengikuti temuduga Personel MySTEP sebelum ini, soalan yang sering ditanya sama seperti temuduga yang lain.

Soalannya adalah seperti berikut:

  1. Perkenalkan diri
  2. Fungsi jabatan/kementerian
  3. Terangkan deskripsi tugas jawatan yang dipohon
  4. Ceritakan pengalaman diri (Ceritakan pengalaman diri atau kerja yang berkaitan dengan jawatan yang dipohon ya! Berikan jenis pekerjaan, tugas dilakukan serta contoh)
  5. Kekuatan diri/Kelebihan (Masa untuk jual diri. Jangan lebih-lebih, nanti penemuduga menyampah dengan anda)
  6. Polisi kerajaan (Sangat penting dibaca kerana penemuduga suka bertanyakan soalan ini)
  7. Isu semasa (Pelbagai soalan mengenai isu semasa dan relatekan dengan jawatan yang anda pohon. Jika tidak berkaitan juga digalakkan kerana panel suka menguji calon)
  8. Praktis jawab soalan dalam bahasa Inggeris terutamanya bagi jawatan Gred 41.

Bagi yang ingin mohon jawatan Personel MySTEP, boleh ikuti cara mohon jawatan MySTEP mengikut langkah-langkah yang dikongsikan ini.

Jangan lupa, hebahkan pada yang lain ya!

Leave A Reply

Your email address will not be published.

sex không che having a hard boner in her throat makes hotty very lusty. sex videos pledges fucking dildos. wild doggy style at the kitchen.black porn

Join Chanel Telegram Info Kerjaya Semasa Secara Percuma